rut & circle

30 april

Idag blev det en ganska kort skoldag. Innan jag for hem gick jag och köpte mig dom där beige byxorna jag skrev om igår. Jag kan visa en bild senare. Jag tror faktiskt det blir att använda dom ikväll med en vit blus till. Det är ju Valborg idag så ikväll ska jag till Amanda tillsammans med Jonathan, Samuel, Jonas och Mikaela. Vi ska grilla och äta middag tillsammans. Det ska bli trevligt! Just nu ligger jag i soffan och läser Veckorevyn och ska snart hoppa in i duschen.

Måndag

Lagade som sagt middag idag, det blev kyckling, grönskar och nudlar. Kvällen har bestått av lite skoluppgifter och sedan har jag tagit det lugnt framför en film. Nu ska jag ta och sova så man orkar ta sig upp imorgon!

converse

Jag köpte mig dessa i lördags

29 april

Vädret har verkligen inte varit på topp idag. Det har regnat hela dagen och kallt är det. Jag har ju varit ledig idag vilket har varit super skönt. Jag vaknade runt halv tio och sedan har varit och gymmat med Lisa och hann även kika i några affärer medan jag väntade på bussen. Jag hittade ett par fina byxor som jag la undan till imorgon som jag tror jag ska ta och köpa. Jag har just bäddat rent i sängen och nu ska jag ta en dusch innan jag börjar med middagen.

söndag

Efter middagen idag kom Mikaela och hämtade upp mig så for jag tillsamans med henne och Amanda och handlade till Valborg. När jag kom hem åkte jag och mamma och solade på det nya solariet som är på Tuna. Jag passade även på att övningsköra dit och tillbaka. Nu ska jag ta mig en dusch och sedan krypa ner i sängen och sova. Imorgon är jag ledig vilket känns jätteskönt så då tänkte jag passa på att åka och gymma på förmiddagen och sedan göra bort lite skoluppgifter.

Gullig pojkvän jag har

28 april

I Fredags hade jag inga vanliga lektioner utan jag for tillsammans med Amanda och Erika till Nyaläroverket där vi höll i en massage/avslappnings lektion för de som går i ettan. Det ingår i kursen Friskvård och hälsa att man ska hålla i en hälsofrämjande aktivitet. Det gick iallafall bra. I helgen har jag umgåtts med min fina pojkvän. Vi har ätit ben&jerry, kollat på film, varit på stan och köpt skor, gått på bio, badat jacuzzi och myst massa. Nu är jag hemma och har precis ätit middag. Ikväll ska jag åka och handla med Amanda och Mikaela till Valborg. Då vi ska grilla tillsammans med killarna!

Jag älskar dig

24 april

Vaknade upp bredvid min älskling imorse, det bästa som finns. Sedan tog vi oss till skolan och där har jag befunnit mig fram till halv två sen var dagen slut. När jag kom hem la jag mig i sängen och sov en timme och sedan har jag suttit med en skoluppgift hela kvällen. Nu sitter jag med en lite mörkare toning i håret, eftersom mitt hår har blivit så himla ljust i högst upp på huvudet. Jag ska försöka somna hyfsat bra tid ikväll också för imorgon måste jag upp tidigare än vanligt. Jag ska vara på trafikskolan klockan 7.30 och göra en planering.

23 april

Usch så jobbigt väder det har varit idag, regn och blåst är ingen bra kombination. Skoldagen har varit rätt seg idag, slutade halv tre iallafall och nu är jag hemma. Jag ska snart börja med middagen eftersom varken mamma eller pappa är hemma så blir det jag som får fixa middagen idag till mig och min syster. Det får bli något enkelt eftersom matlagning inte är min starka sida precis haha. Ikväll tror jag Jonathan kommer hit och sover med mig.

22 april

Idag var det en väldigt kort skoldag. Började klockan 11.15 och slutade 12.30. Jag mötte då upp Erika och Amanda för att planera lite till ett arbete vi håller på med. Sedan klockan tre hade jag en körlektion och direkt efter den var jag på en teorikurs som pågick i två timmar. Jonathan var även med på den också. Nu ska jag ta mig något att äta och sedan krypa ner i sängen och sova, jag är verkligen jättetrött.

Turkiet

Här är några bilder från hotellet jag och Jonathan ska åka till i sommar. Eftersom att hotellet är ganska nytt så hade de inte så många bilder. Men här är några.

21 april

Denna helg har jag spenderat med min fina pojkvän. I fredags kom han hit och åt middag och sedan åkte vi in till stan och gick på bio. Vi såg filmen Du gör mig galen, den var rätt bra faktiskt. När filmen var slut for vi hem till honom och sov där. I lördags vaknade vi klockan 14.30 efter att ha sovit i 14 timmar haha, så utvilade var vi. Vi tog det lugnt i någon timme och sedan tog vi bussen hem till mig där vi åt middag och umgicks lite med mina föräldrar. Strax efter nio for vi tillbaka till Jonathan igen. Vi låg bara i sängen och pratade och myste resten av kvällen innan jag sedan somnade bredvid honom. Jag är nu hemma och håller på att plugga till körkortet. Inte det roligaste precis men ett körtkort måste man ha.

19 april

Igår efter middagen tog jag bussen till Jonathan. Vi kollade på hockey tillsammans med hans familj och sedan sov jag där. Vi bokade även en resa till Turkiet igår också, så den 27 juli åker jag och min älskling till värmen. Det ska bli jättekul verkligen, så nu blir det två stycken utlandsresor för mig i år. Idag hade jag bara en lektion som började klockan 10.05 och nu är det äntligen helg. Nu ska jag ta en dusch och sedan kommer Jonathan hit och äter middag.

två nya för i år

18 april

Idag blev det en väldigt kort skoldag. Slutade klockan 10.15 och nu är jag hemma. Jag åt precis lunch och om två timmar ska jag vara i stan igen. Jag har en körlektion klockan 14.00. Nu ska jag läsa ur Veckorevyn och sedan städa mitt rum lite innan jag beger mig mot stan igen.

17 april

Idag har jag varit i skolan från 8.15-12.45 väldigt skönt. När jag kom hem satte jag mig med körkortsteorin och pluggade lite. Ikväll har jag varit och övningskört tillsammans med mamma och det gick bra. Imorgon har jag en körlektion igen. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan krypa ner i sängen och sova.

16 april

Dagen har bestått av fyra lektioner i skolan, en körlektion på trafikskolan och när jag slutat gick jag, Amanda och Erika en promenad till Bergviken där NLV skolan ligger. Vi ska göra en hälsofrämjande aktivitet i en klass så då gick vi dit och kollade med de som jobbar där om det var okej att vi gör det i en av deras klasser. Nu ska jag se Luleå-Skellefteå spela, håller tummarna att Luleå vinner.

15 april

Började klockan 11.15 idag, hade en idrotts lektion och sedan slutade jag. Jag har för det mesta suttit och pluggat körkortsteori och även varit och solat med Amanda. Nu ska jag ta en dusch innan jag kryper ner i sängen.

14 april

Då var snart denna helg över och jag tycker helgen har gått jättefort verkligen. I fredags efter skolan gick jag och Amanda och fikade på Wayne's och satt och pratade ett tag innan vi tog bussen hem. Vid fem tiden kom Jonathan till mig och sedan gick vi till Mikaela där kvällen spenderades. Vi var några stycken där och firade henne eftersom hon har fyllt 18år för en vecka sedan. Vi åt middag, spelade spel och hade det trevligt. Sedan sov älsklingen hos mig. Igår vaknade vi runt elva och sedan övningskörde jag hem till honom. Vi kollade på hockey, åt middag och sedan gick vi en promenad tillsammans med hans föräldrar till stan där vi köpte godis och hyrde film. Resten av kvällen myste vi framför en film innan vi somande bredvid varandra. Nu är jag hemma och sitter och tittar på andra hockey finalmatchen, Luleå-Skellefteå. Just nu går det inte så bra för Luleå, de ligger under med 3-1.

11 april

Skoldagen har varit kort och väldigt lugn idag vilket var skönt. Slutade klockan 13.00. Jag har precis skrivit klart en rapport och nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. Imorgon är det äntligen fredag vilket betyder helg!

10 april

Dagen har bestått av skola fram till 14.00 och sen har jag umgåtts med Jonathan sedan dess. Vi har varit hos honom och bara myst. Idag har han varit min i 2 månader faktiskt och jag känner mig som världens lyckligaste. Nu ska jag ta och sova för att orka upp imorgon, godnatt!

9 april

Skoldagen har bestått av personligförsäljning, svenska och praktisk marknadsföring. Slutade klockan 13.10. Jag mötte då upp Erika och Amanda och vi gick till Kulturenshus och gjorde en skoluppgift tillsammans. Nu är jag hemma och ska ta och sätta igång med en uppgift som ska in på fredag och sedan måste jag även göra en rapport klar plus att det är prov imorgon. Jobbig vecka nu.

nytt linne

8 april

Måndag idag och skolan har börjat igen. Jag började klockan 11.15 och slutade 12.30. Andra lektionen blev inställd så det var rätt skönt. Jag åt lunch med Jonathan och sedan mötte jag upp Amanda. Vi gick och kikade på stan och även fikade. Jag köpte mig ett fint linne till sommaren som jag kan visa sedan. Nu ska jag bege mig ut på en promenad på 6km, blir nog samma runda som jag gick förra veckan. Ikväll måste jag spendera all min tid till att plugga till provet som jag har på onsdag. Jobbigt.

Söndag

Sitter ute i solen och njuter av sista lov dagen. Får väl hoppas man får sig lite färg i ansiktet, jag blir så himla fräknig på våren. Ikväll måste jag plugga till ett prov jag har på onsdag. Skolångesten börjar komma.

7 april

Jag har inte haft tid att skriva något här på bloggen under veckan. Jag har största delen av det här lovet spenderat dagarna med min fina pojkvän.

Onsdags: Jag och Jonathan var en sväng på stan, åt middag hos mig och spenderade natten hos honom.

Torsdags: Vi vaknade vid elva, åt frukost och sedan for han och jobbade. Jag umgicks med Amanda och Mikaela under dagen. Mikka fick sitt körkort den dagen så vi firade det med att åka till Donken där vi åt lunch. När jag kom hem promenerade jag och mamma 6km. Efter middagen tog jag bussen till Jonathan och sov även där.

Fredags: Pappa hämtade upp mig och skjutsade mig för att jag skulle lämna ett cv för sommarjobb. Så nu har jag skaffat mig ett jobb till sommaren! Resten av fredagen spenderades hos Jonathan. Vi tog det lugnt, lagade middag, pluggade och myste framför en film innan vi somnade bredvid varandra.

Lördags: Fredrik kom förbi hos Jonathan och sedan gick vi tre och åt lunch på Max efter det tog jag bussen hem. Min kväll spenderades hos Amanda.

tisdag

Äter annanas och kollar på tv. Snart ska jag möta upp Amanda och gå en promenad. Det var ett tag sedan vi sågs så vi har nog en del att prata om.

2 april

Vaknade upp bredvid Jonathan idag, det bästa som finns. Vi åt lunch, kollade på tv och bara tog det lugnt. Sedan vid fyra tiden kom mamma och hämtade upp mig. Jag övningskörde hem och det gick bra. Jag sitter just nu och skriver på en rapport som ska vara klar efter lovet. Lika bra att göra bort det nu så slipper man sitta och stressa med det på söndag. Resten av kvällen blir det bara att vara hemma och ta det lugnt med mamma och syster. Vi kanske ser en film eller kollar på Luleå-Färjestad som spelar ikväll.

måndag

Idag har jag damsugit, bäddat rent i sängen, skickat i väg ett cv till kommunen, träffat mormor och morfar och nu ska jag sätta mig ute i solen ett tag och sedan ta en dusch. Efter middagen åker jag till min älskling och sover.

1 april

Jag har inte haft tid att blogga något sedan i onsdags. I torsdags gick jag och Jonathan en promenad på isen och sedan åt vi middag på Pastabacken. I fredags blev vi upphämtade tidigt hos honom av hans pappa och sedan åkte vi till deras stuga som ligger i Bovallen. Så jag har spenderat två nätter där tillsammans med hans familj och Christoffer. Vi har varit ute i solen, åkt slalom i Storklinten, myst framför elden och ätit god mat. En jättebra helg har jag haft! Vi kom hem igår runt tre tiden. På kvällen for jag till sjukhuset och hälsade på Jonathan som var tvungen att ligga där över natten. Stackarn har haft ont i halsen några dagar nu och fått en infektion på halshuvudet så för säkehetskull blev han inlagd där ifall halsen skulle svullna upp. Men nu är han hemma igen.